قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کاربرد آهک در آسفالت

از آهک در مخلوط آسفالت گرم به عنوان افزودنی ضد سایش و به عنوان پرکننده مواد معدنی استفاده می شود. در ایالات متحده، بسیاری از بخشهای حمل و نقل دریافته اند که استفاده از آهک هیدراته در مخلوط آسفالت گرم سالها به عمر یک بزرگراه می افزاید.

افزودن آهک هیدراته به آسفالت می تواند باعث از بین رفتن پوسیدگی ، ترک خوردگی و پیری شود. آهک هیدراته هنگامی که به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، هر یک از این خواص را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و همچنین در ترکیب با افزودنی های پلیمری به خوبی عمل می کند و به ایجاد سیستم های روسازی که در سالهای متمادی با بالاترین انتظارات عمل می کند ، کمک می کند.

 

مزایای استفاده از آهک در آسفالت

آهک هیدراته آسیا یک افزودنی مفید برای آسفالت است زیرا:

  • باعث افزایش دوام می شود – تا 25 درصد عمر طولانی تر
  • مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می دهد.
  • مقاومت پیری را در برخی موارد افزایش می دهد.
  • ثابت شده است که سفتی و خواص مکانیکی را افزایش می دهد.

طبق تحقیقات انجام شده افزودن آهک هیدراته منجر به افزایش متوسط ​​25 درصد طول عمر ​​در بزرگراه ها می شود. رطوبت نفوذی در سطوح آسفالت ممکن است منجر به ضعیف شدن پیوند بین سنگدانه و قیر موجود در مخلوط شده و در نهایت منجر به شکاف شود. بدون اصلاح، در مناطق کوچک ، این منجر به ایجاد چاله می شود و در مناطق بزرگتر ، شکاف هایی در سطح جاده ایجاد می شود که اجازه ورود آب به لایه های پایین روسازی را می دهد ، بنابراین به طور بالقوه ساختار بزرگراه را به خطر می اندازد. افزودن آهک هیدراته در مخلوط آسفالت برای جلوگیری از آسیب ناشی از رطوبت مفید است.

آهک در آسفالت

مقاومت در برابر پیری

وجود قیر در آسفالت منجر به شکنندگی بیشتر مخلوط ها می شود که به نوبه خود توانایی مسیر سطحی را برای توزیع موثر بارهای ترافیکی کاهش می دهد و در نهایت ممکن است منجر به ترک شود. آهک هیدراته مقاومت آسفالت در برابر پیری را افزایش میدهد.آهک هیدراته را می توان به روش های مختلف به مخلوط آسفالت اضافه کرد.

 

ایمنی هنگام کار با آهک

آهک هیدراته به شکل پودر فروخته می شود و شامل ذرات معلق است. که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ، می توانند در هوا پخش شده و در ریه های فرد دمیده شوند. این امکان وجود دارد که افرادی که مستقیماً با فرایند مخلوط کردن آهک کار می کنند و همچنین افرادی که در مناطق اطراف هستند ، در معرض ذرات معلق در هوا که در سراسر یک کارگاه فرآوری یا ساخت و ساز حرکت می کنند ، قرار گیرند.

تا حدی این امر به این دلیل است. که ذرات آهک هیدراته می توانند در حین حمل و نقل ، بارگیری ، تخلیه و در حین استفاده در فرایند تولید به هوا منتقل شوند.مانند هر گرد و غبار یا ذرات دیگر ، استنشاق این ذرات می تواند باعث تحریک یا سایر مشکلات سلامتی شود.

علاوه بر این ، اگر آهک هیدراته به درستی استفاده نشود ، می تواند مشکلاتی را در تجهیزات ساخت و ساختمان ایجاد کند.مجدداً ، این حداقل تا حدی نتیجه ذرات کوچک حاصل از آهک هیدراته است که در اطراف ساختمان ها و مناطق مسکونی شناور شده یا در گردش هستند.ذرات ریز در نهایت ممکن است روی ماشین آلات یا تجهیزات رسوب کرده و در داخل اتصالات و دیگر قطعات متحرک گیر کنند.ذرات می توانند باعث سایش بیش از حد شوند و باعث فرسودگی زودرس تجهیزات شوند.برای جلوگیری از این مشکلات رعایت نکات ایمنی هنگام کار با آهک ضروری است.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

آهک در آسفالت
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.