قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کاربرد ماسه سنگ چیست؟

مجتمع تولیدی مصالح آسیا. ماسه سنگ یک ماده معدنی طبیعی است که امروزه به طور گسترده در دنیا و در صنایع گوناگون کاربرد دارد و مطمعنا در اکثر ساختمان ها، بنا های یادبود، ورودی ها و جاده ها دیده شده است. این سنگ حتی در استخر های شنا و باغ ها دیده شده است.

نیز درساخت تولیدات شیشه، بتون های ترکیبی و سنگریزه ها استفاده می شود. این سنگ از به هم فشرده شدن دانه های شن ها در روند سیمان سازی و سیلیکا شکل می گیرد. ماسه سنگ ها می توانند خرد شده، تراشیده شده و برای استفاده های مختلف صیقل داده شوند.

ماسه سنگ در ساختمان

یکی از موثرترین مصالح ساختمانی ماسه سنگ ها هستند که به عنوان ماده ساختمانی از دوران تمدن های باستانی مورد استفاده قرار می گرفتند. دارای عمر طولانی و قابل اطمینان است. ماسه سنگ های نرم برای شکل دادن دیوارها، ستون ها، سقف ها و نرده ها کاربرد دارند.

این نوع سنگ ها در هر فضایی که استفاده شوند، زیبایی و جلوه به محیط می بخشند. ماسه سنگ های دارای بافت زبر و خشن برای شومینه ها، گردشگاه ها و دیوار ها استفاده می شوند. مقاومت این نوع سنگ ها قابل اطمینان هستند و می توانند وزن های سنگین را به راحتی تحمل کنند، بنابراین ماده ی خوبی برای پی ریزی و نگهداری هستند.

پیاده رو ها و کاشی کاری ها

ماسه سنگ ها در کف و دیوار های کاشی شده در ساختمان به عنوان کاشی های تزیینی و حتی در سنگفرش گردشگاه ها استفاده می شود. این سنگ، سنگی تزیینی کامل و عالی است که برای تزیین سطوح خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ های مورد استفاده در سنگفرش سطوح از ماسه سنگ های محکم و بادوامی تهیه شده که به عنوان انتخاب عالی برای نصابان سنگ فرش ها شناخته شده است. در قیاس با بتون و خاک رس، ماسه سنگ ها می توانند هر شرایط آب و هوایی از سردترین تا گرمترین را تحمل نمایند.

حتی می توانند ترافیک سنگین را متحمل شوند و این ویژگی باعث شده که به عنوان مصالح عالی برای نصابان سنگ به احتساب آید. مراقبت و نگهداری از این سنگ نیز به هزینه و زمان کمی نیاز دارد.

ساخت مجسمه و یادبود

یکی از بهترین مصالح برای ساخت یادبود ها و مقبره های سنگی ماسه سنگ است. تعداد زیادی از یادبود ها از این نوع سنگ ساخته شده است و به علت نوع و خاصیت فرم دهی این سنگ، از روش های خلاقانه بسیاری استفاده می شود.

هر چند این سنگ سخت و محکم است، اما برای اندازه ها و شکل های دلخواه به راحتی برش داده می شود و برای شکل های هنری مختلف تراشیده می شود. این سنگ همچنین یک سنگ مطلوب برای مجسمه سازان و پیکرتراشان و برای ساخت مقبره ها توسط مجسمه سازان به شمار می آید.

در معماری و ساخت قطعات یادبود از قبیل وسایل باغ، سنگ قبر ها و فواره ها نیز از این نوع سنگ استفاده می شود. نیز در مناظر، گذرگاه های سرپوشیده و ستون ها استفاده می شود.این ها چند روش استفاده از ماسه سنگ هاست. روش های ذکر شده تنها مانند نوک کوه یخ شناور در آب است.

تنها از قدرت ابتکار و خلاقانه خود استفاده نمایید و تصور کنید که چگونه یک نفر می تواند از این نوع سنگ استفاده کند. یکی از ویژگی های چشمگیر این نوع سنگ قابلیت انعطاف پذیری این سنگ است که می تواند به صورت قطعات منحصر به فردی ساخته شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ماسه سنگ
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.