قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کاربرد آهک هیدراته در صنعت

کاربرد آهک هیدراته در صنعت

آهک هیدراته در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد که یکی از موارد استفاده از هیدروکسید کلسیم، در تهیه سیمان است. برای تولیتد سیمان در حدود 60 الی 70 درصد آهک هیدراته و خاک به کار برده می شود که آن ها را در کوره حرارت داده و پس از خارج کردن کربن دی اکسید، آهک هیراته باقی می ماند.

سیمان هایی که از طریق آهک هیدراته تشکیل می شوند دارای نفوذپذیری و مقاومت بیشتری هستند.سیمان تشکیل شده از آهک هیدراته، دوام بیشتری در مقابل تغییر دما نیز دارد. از دیگر کاربرد آهک هیدراته در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آهک هیدراته می تواند در انواع تصفیه آب، مصارف ساختمانی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
  • آهک هیدراته فعال “AHL” در کاربردهای تصفیه آب عملکرد بالاتری را ارائه می دهد.
  • آهک هیدراته  FGT در انواع امور مربوط به گاز دودکش کاربرد دارد.
  • Hydrated Lime (هیدروکسید کلسیم) در شرایط حذف گاز اسیدی که به عملکرد صنایع کمک فراوانی می کند، استفاده می شود.
  • آهک هیدراته SP یک آهک هیدراته مخصوص است که فلزات به کار رفته شده در آن، کم است.
  • آهک هیدراته گرید غذایی که به عنوان هیدروکسید کلسیم شناخته می شود، دارای درجه و خلوص بالا برای کیفیت مواد غذایی است که در طیف گسترده ای از کاربردهای صنایع غذایی استفاده می شود. هیدروکسید کلسیم به دو صورت خشک و دوغاب موجود است.
  • آهک هیدراته با خلوص بالا به عنوان هیدروکسید کلسیم در دسترس است که می تواند در طیف گسترده ای از کاربردهای تولید مواد شیمیایی که خلوص و واکنش آن مهم است استفاده شود.
  • هیدروکسید کلسیم برای پاسخگویی به نیازهای دقیق صنعت به خصوص برای افزودنیهای نفتی طراحی شده است.
  • آهک هیدراته را می توان به دوغابی مانند هیدروکسید کلسیم مایع تبدیل کرد، این یک فرم با کاربرد آسان است که دارای ویژگی های عالی برای حمل و نقل مواد است.
  • آهک هیدراته می تواند به بتونه آهک معماری تبدیل شود که از آن در مصارف ساختمانی و مرمت استفاده می شود.

 

آهک_هیدراته_چیست

 

مزایای استفاده از آهک هیدراته در مصالح ساختمانی

آهک هیدراته یا آهک آبدار، ترکیبی پر مصرف در صنعت ساخت و ساز به شمار می رود. این ترکیب شیمیایی بعد از ترکیب شدن با سایر مصالح و مواد دیگر، دوام و مقاومت بنا را به طور چشمگیری افزایش می دهد. مهم ترین مزیت آهک آبدار در ملات ساختمانی، افزایش ظرفیت نگداری آب و حمل ماسه است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از آهک هیدرات در صنعت، ثابت مانن حجم ملات پس از سفت شدن است. این ماده می تواند خمیر مناسبی را تشکیل دهد که رنگ ملات را روشن تر کند. از هیدروکسید کلسیم یا آهک هیدرات برای تثبیت خاک های مختلف نیز استفاده می شود.

تثبیت خاک به وسیله آهک هیدرات به این صورت است که تمام خاک های دانه ریز پس از مخلوط شدن با هیدروکسید کلسیم، از نظر کیفیت بافت خاک، بهبود پیا کرده و حالت خمیری آن ها بهتر از قبل می شود. از این ویژگی و خاصیت آهک هیدراته برای افزایش کیفیت بافت خاک، پی ریزی مناسب در صنایع ساختمان سازی، کاهش میزان رطوبت خاک، اضلاح بافت های فرسوده خاک و لایه سازی مناسب استفاده می شود.

 

جمع بندی

آهک هیدراته یکی از مواد شیمیایی مهم در صنایع مختلف کشاورزی، مواد غذایی، کاغذ سازی، ساختمان سازی و …. است که به دلیل کاربردهای مهم و مختلف آن یک ماده شیمیایی ارزشمند و مهم به شمار می رود. زیرا به عنوان مثال بعد از ترکیب ملات و مصالح ساختمان با آهک هیدراته، میزان مقاومت و دمای مصالح بالاتر رفته و بنا از نظر مقاومت، استحکام بهتری خواهد داشت.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.