قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥خواص درمانی آهک خوراکی

مجتمع تولیدی مصالح آسیا. خواص درمانی آهک

  1. ده گرم آهک‌ خوراکی را در یک لیتر آب مخلوط کنید و اگر میل دارید کمی هم آبلیموی تازه به آن اضافه نمایید و روزی یک فنجان بنوشید. نرمی استخوان یا راشیتیسم را درمان می‌کند.
  2. هر روز صبح به انداره ی دو عدد نخود، آهک‌ خوراکی را با یک لیوان شیر مخلوط کنید و با عسل شیرین کرده بنوشید. ویار زن باردار را برطرف می‌کند.
  3. تصیفه شده‌ی آن را با روغن زیتون مخلوط کرده و مثل مرهم ضماد کنید. سالک را درمان می‌کند.
  4. پودر آب ندیده ی آن را با زرنیخ قرمز کوبیده مخلوط کنید و هر روز مقدار کمی از آن را خیس کرده، روی محل قرار دهید. زگیل را برطرف می‌کنند.
  5. روزی یک مرتبه روی مقداری از آهک آب ندیده‌ آب بریزید، آن‌ها ایجاد بخار میکنند. پای خود را لخت کرده و روی بخار آن نگه دارید. از عرق پا جلوگیری میکند.

روش تهیه ی آهک تصفیه شده

آن را در آب بریزید و بگذارید مدتی بماند، بعد ظرف محتوی اهک وآب را ملایم از جا بردارید و کم کم آب روی آن را خالی کنید، مجددا آب تازه اضافه کرده و بهم بزنید و کنار بگذارید و پس از مدتی باز آب آن را خالی کنید، این عمل را پنج بار تکرار کنید. آهک پاک شده ی مانده را خشک کرده و نگه دارید.

 

خواص درمانی آهک

حذف عوامل بیماری زا

به حالت پودر و جامد

رنگ سفید روشن

تولید نان ذرت

تهیه مربا

جهت تهیه برخی مربا‌ها (مثل کدو حلوایی یا پوست پرتقال و گریپ فروت که تلخ است) و ترد کردن آنها ، از آب آهک استفاده می شود. آب آهک تلخی پوست مرکبات را می‌گیرد و کمک می‌کند تا ظاهر میوه حفظ شود، از له شدن میوه جلوگیری می‌کند و جنسی ترد به مربا می‌دهد.

طرز استفاده از آهک خوراکی

با خوابانیدن دانه ها ذرت در آهک هیدراته ، به راحتی پوست آن جدا می شود و ذرت بو داده بهتری به دست می آید. همچنین ذرت ها مقداری کلسیم از آهک جذب می کنند که باعث غنی شدن آن ها می شود.

مصرف آهک خوراکی در دیگر کشور های جهان

در تایلند از آب آهک تهیه شده برای پخت نوعی شیرینی سنتی قرمز رنگ که ترد بوده و حاوی میوه و سبزیجات محلی است همچنین در کشور هند نیز از آهک را برای تهیه غذای سنتی خود که پان Paan نام دارد مصرف می کنند. “پان” نوعی دسر تهیه شده از برگ یک نوع درخت به همراه آهک و مواد دیگر است که معمولا بعد از غذا خورده شده و به هضم بهتر کمک می کند.

عوارض احتمالی استفاده از آهک

توجه کنید که مصرف خوراکی هر نوع آهکی برای سلامتی مضرات بسیار زیادی دارد و نباید آهک را مستقیما خورد بلکه روش خاصی برای مصرف آن وجود دارد. برای این منظور ، پودر آهک را در آب می ریزیم و مدتی صبر می کنیم تا آهک ته نشین شود و فقط آب زلال روی آن را استفاده می کنیم. به این ترتیب هم از مضرات آن دوری نموده ایم و هم اینکه آهک ، ویژگی های مثبت خود را به آب می دهد و می توانیم از این آب آهک استفاده کنیم.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

خواص درمانی آهک
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.