قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥سیمان پرتلند سفید

مجتمع تولیدی مصالح آسیا. سیمان سفید، سیمانی است که از کلینکر سیمان پرتلند سفید و سنگ کچ به نسبت معین به دست می آید. در تولید کلینکر سیمان پرتلند سفید از مواد دارای مقادیرکم آهن و منگز استفاده می شود.

این نوع سیمان عمدتا در نماسازی، بند کشی، کارهای تزیینی و اجرای سازه ای و بنایی کاربرد دارد.

تولید

سیمان پرتلند سفید همانند سیمان پرتلند معمولی تولید می شود. با این تفاوت که در مواد اولیه آن اکسید فلزات واسطه نظیر آهن وجود ندارد و به همین دلیل استفاده از خاک های رسی بعنوان مواد اولیه سیمان سفید محدود می گردد. اما به دلیل افزایش هزینه های تولید این نوع سیمان با حذف خاک رس، بطور ناگزیر از خاک رس که حاوی اکسید آهن می باشد استفاده می گردد و در عوض به آن کلرور کلسیم اضافه می گردد تا در زمان کلسیناسیون سیمان سفید، این ماده با اکسید آهن ترکیب شده و آهن موجود بصورت گار کلرور آهن از کوره سیمان خارج می گردد.

در نتیجه رنگ سیمان با خروج ترکیبات آهن سفید می گردد. این نوع سیمان پرتلند نباید بیش از 0.02 درصد وزنی حاوی اکسید آهن باشد. لذا علاوه بر افزودن کلرور آهن به مواد اولیه سیمان سفید، پس از پخت نیز کلینکر آن را نیز با گچ آسیاب می کنند تا سیمان پرتلند کاملا سفید بدست آید. اضافه شدن گچ به ترکیب سیمان سفید باعث بهبود استحکام نیز می گردد. برای تولید سیمان های رنگی نیز کلینکر سیمان سفید را با حداکثر 2 درصد رنگ های معدنی یا پودر سنگ های رنگی ترکیب و آسیاب می کنند.

 

مزایا

سیمان پرتلند سفید دارای مزایایی از جمله :

 

  • مقاوم در برابر هوازدگی
  •  خصوصیات فنی بالای مواد از تغییر رنگ بتن جلوگیری می کند. بر این اساس ، سیمان سفید هم در فضای باز و هم در
  • فضای داخلی قابل استفاده است و سفیدی کار تمام شده می تواند برای مدت طولانی باقی بماند.
  • توانایی اجرای ایده های خلاقانه ابتکاری: معماران، مجسمه سازان، تولید کنندگان محصولات بتنی و محصولات سیمانی
  • به لطف ویژگی های سیمان سفید، مبنایی عالی برای تحقق پروژه های غیر استاندارد خود دارند. این ماده به شما امکان می دهد با رنگ، مواد پر کننده، اشکال، بداهه سازی با فن آوری های مختلف بتن ریزی، در صورت لزوم روش پردازش، سطح سخت شده را تغییر دهند.
  • سخت شدن سریع و حداکثر مقاومت: در حال حاضر پس از 16 ساعت، محلول 60٪ سخت می شود، که به طور قابل توجهی هزینه روند ساخت را کاهش می دهد.
  • پراکندگی زیاد این نوع سیمان از تخریب مواد تحت تأثیر رطوبت یا محلولهای تهاجمی جلوگیری می کند.
  • سازگاری با محیط زیست : این نوع سیمان منحصراً از اجزای طبیعی معدنی ساخته می شود.

 

کاربردهای سیمان پرتلند ‌سفید

از سیمان‌سفید برای ساخت موانع بزرگراه‌ها و برای اهداف تزئینی استفاده می‌شود، همچنین به‌طور گسترده‌ای برای ساخت سنگ‌های ریخته‌گری جذاب مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این نوع سیمان در ساخت نمای شسته یا نما رومی ساختمان نیز استفاده می‌شود. با توجه به قیمت بالای سنگ نما استفاده از سیمان سفید مقرون ‌به ‌صرفه تر است. این نوع سیمان در ساخت فضاهای داخلی، روسازی دیوارها و … نیز کاربرد دارد.

از ترکیب پودر سنگ، چسب بتن و سیمان ‌سفید به‌عنوان پودر بندکشی بین درزهای کاشی و سرامیک نیز استفاده می‌گردد.

هنگام ساخت ملات سیمان‌سفید باید دقت لازم به عمل آید تا مصالح و دستگاه‌ها و قالب‌ها، دارای گردوغبار نشوند. قدرت چسبندگی و مقاومت سیمان‌سفید همانند سایر سیمان‌ها است. سیمان‌سفید خود انواع گوناگونی دارد و تمامی انواع سیمان‌سفید از آهک ساخته می‌شود.

 

ویژگی ها

انواع سیمان سفید با توجه به شرایط محیطی مصرف و براسس نظر خریدار باید ویژگی های اراِه در استانداردهای زیر برآورده

سازی:

  • پایداری در برابر سولفات
  • گرمای هیدراته شدن کم
  • پایداری در برابر آب دریا

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

سیمان پرتلند سفید
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.