قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥تفاوت گچ و بتونه چیست؟

مجتمع تولیدی مصالح آسیا.اگر تصمیم به تعمیر آپارتمان خود خود دارید، اما هرگز این کار را قبلا انجام نداده اید، مطمئنا مسئله ای از تفاوت در بتونه و گچ است. ویژگی Putty این است که قبل از نقاشی استفاده می شود، زیرا آن دارای کسر کوچکتر است. به منظور انجام مشکلات با انتخاب مواد تکمیل، به اندازه کافی در مورد تمام ویژگی های ترکیبات توصیف شده کافی است.

 

تفاوت بتونه و گچ

PuTTY، و همچنین گچ، یک ماده ساختمانی است که قبل از تعمیر مواد اتمام مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو مخلوط برای تطبیق دیوارها و سقف ها استفاده می شود، اما گچ برای از بین بردن بی نظمی یا گچ های دیوارها طراحی شده است. بتونه در مواردی که نقص های غیر ضروری مورد نیاز است استفاده می شود.

اگر لازم است شکاف های دیوارها را بچرخانید، بتونه بین ورق های گچ تخته وجود دارد، و زمانی که بی نظمی های قابل توجهی وجود دارد – گچ. همچنین یکی از ویژگی های متمایز بتونه، عدم وجود انقباض است. شایان ذکر است که گچ یک ترکیب با دوام تر است و بنابراین می توان آن را با یک لایه ضخیم جاسازی کرد.

 

روش ساخت بتونه

برای ساخت بتونه ای که ترک نخورد بهتر است به مواد بتونه شکر و سفیده تخم مرغ اضافه کنید . هم بسیار محکم می شود و هم ترک نمی خورد.

انواع بتونه

ما دو نوع بتونه داریم:

1- بتونه روغنی برای دیوارهایی كه رنگ روغنی دارند استفاده می شوند.

2- بتونه معمولی برای دیوارهایی كه رنگ پلاستیك دارند استفاده می شوند.اكنون روش ساخت بتونه روغنی را مشاهده می كنید

مقداری روغن الف و پودر مل اضافه میكنیم كه البته در ادامه باید رنگ روغنی به آن اضافه كرد. نكته ای كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه باید از رنگ روغن براق استفاده كنیم. در غیر اینصورت بتونه حالت چروك مانند می شود

اضافه كردن روغن الف الزامی و حتمی نیست. در این مرحله دیگر بتونه ی روغنی آماده است.

تركی را كه بر روی دیوار مشاهده می کنید و اینکه با رنگ روغنی به وجود آمده ، برای رفع آن باید ابتدا با نوك كاردك مقداری آن ار تراش داد. این درز برای آن است كه بتونه به دیوار نفوذ كند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تفاوت گچ و بتونه
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.