قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥آهک دانه بندی شده

آهک دانه بندی :سنگ آهک های دانه بندی، محصولی است که از سنگ آهک به دست می آید. سنگ آهک در معدن بصورت سنگ و کلوخ است که بعد از استخراج به کارخانه برده می شود و بعد از گذراندن مراحل خردایش با سنگ شکن اولیه ژیراتوری با ظرفیت ۷۰۰ تن در ساعت و دو نوع سنگ شکن ثانویه هیدروکرن با ظرفیت ۵۵۰ تن در ساعت به آهک های دانه بندی تبدیل می شود. این محصول قابلیت تهیه انواع آهک مانند: آهک کلسینه، آهک هیدراته، پودر میکرونیزه کربنات کلسیم را دارد.

مقدار سنگ آهک خالص در طبیعت خیلی کم است و بیشتر به صورت آهک ماسه ای، آهک رسی و دولومیتوجود دارد. سنگ آهک خالص را در دمای ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد به کلسینه تبدیل می کنند.

انواع سنگ آهک دانه بندی شده

خود آهک نیز در صنایعی مانند بهداشتی، شیمیایی، کاغذ سازی، کشاورزی، ساختمانی، چینی سازی و شیشه گری  قابل استفاده است. از مهم ترین کاربرد های این سنگ، در کارخانه های فولادی است. از این ماده باارزش در بخش ذوب فلز آهن استفاده می کنند.

آهک خود را با ناخالصی های سنگ آهن که شامل منگنز، گوگرد، سیلیسیم و اکسید فسفر ترکیب می شود و به صورت حالت سرباره تا حد مذاب می رسد. آهک براساس نوع مصرف و کاربرد در صنایع مختلف در سه نوع آهک دانه بندی، آهک شکفت، آهک زنده (آهک پخته) به بازار تزریق می شود. در یک دسته بندی کلی سنگ آهکی به ۳ نوع تقسیم می شود.

سنگ آهکی زیستی

این نوع سنگ آهک دانه بندی شده حاصل فرایندهای مستقیم بیولوژیکی است که فعالیت های جانوران موجب ایجاد تشکیل یون های کلسیم و بی کربنات می شود و با یکدیگر پیوند خورده و در محیط رسوب می کنند.

سنگ آهکی شیمیایی

این نوع سنگ حاصل فرایند های شیمیایی محلول و انحلال است که جانوران در آن تاثیری ندارند. تراورتن نمونه شناخته شده این سنگ است که از طریق فعل و انفعالات محیطی به وجود می آید. این سنگ به صورت غیر محلول در می آید و در یک فضای رسوبی ته نشین می شود. برای خرید آهک دانه بندی شده می توانید به وبسایت سیلیس همدان مراجعه کنید.

سنگ آهکی آواری

این نوع سنگ حاصل فرسایش مجدد از طریق باد یا جریان آب هستند که بعد از سخت شدن محیط به دست می آیند.

در سال ۱۳۹۹ شرکت فولاد مبارکه اصفهان رکورد جالب تولید حدود ۹۹ هزار تن سنگ آهک های دانه بندی را داشته است. با کیفیت ترین سنگ آهن ایران در معدن پیربکران اصفهان و دیگر استان های کرمان، خوزستان، کرمان و فارس است. از این رو قیمت آهک دانه بندی در این نوع گران تر است.

کاربرد

اهک دانه بندی شده؛ با دانه بندی ۲۰ تا ۵۰ میلی متر تولید می شود. از این محصول؛ به عنوان یک عنصر باارزش برای کمک به فرایند ذوب، خنثی کننده و تصفیه کننده فضای کوره های صنایع فولاد سازی شناخته شده است. این محصول در صنایع گوناگون مانند تولید سیلیس قابل استفاده هست. قیمت آهک دانه بندی با توجه به این که در صنایع مادر قابل استفاده است هر چقدر هم باشد باز مقرون به صرفه است. کاربرد این سنگ شامل موارد زیر است:

  • تهیه آهک هیدراته
  • ساختمان سازی
  • راه سازی
  • صنایع سیمان
  • صنایع شیمیایی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آهک دانه بندی شده
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.