قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥پودر کربنات کلسیم میکرونیزه چیست؟

پودر کربنات کلسیم میکرونیزه چیست؟

کربنات کلسیم میکرونیزه یا کربنات کلسیم پودری یکی از محصولات پر کاربرد در صنایع مختلف است. کربنات کلسیم نوعی ماده معدنی فراوان در طبیعت می باشد که به راحتی استخراج شده و به صورت خام یا فراوری شده یا با اندازه ذرات متنوع برای مصارف گوناگون کاربرد دارد. یکی از انواع این محصول که در صنایع مختلف مصرف می شود ، کربنات کلسیم میکرونیزه است. به این معنی که پس از استخراج سنگ کلسیم کربنات از معادن ، آن را به کارخانه منتقل نموده و توسط فک های کوبشی آن را می کوبیم. در مرحله بعدی ، خاک کوبیده شده کلسیم کربنات از میان توری های خاصی به نام سرند عبور داده می شود تا تنها اندازه ذرات مورد نظر به دست بیاید.

این پودر  دارای سایز های مختلفی است و تنها به یک محصول اطلاق نمی شود. اصولا به پودر ریز تر از سایز ۷۵ میکرون ، میکرونیزه گفته می شود. پودر این پودر بسیار ریز بوده و از نظر ظاهری شبیه مثل آرد می باشد. اندازه ذرات پودر کربنات کلسیم با اصطلاحی به نام “مش” شناخته می شود مثلا کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰ یا پودر کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰ که این اعداد نشانگر سایز کلسیم کربنات بوده و هر چه عدد بزرگ تر شود ، یعنی سایز آن کوچک خواهد بود.

 

قیمت کربنات کلسیم میکرونیزه

همان طور که گفته شد ، این پودر را می توان با اندازه ذرات متفاوتی تولید نمود که با سفارش مصرف کنندگان این محصول تعیین می شود. هر چه اندازه ذرات ریز تر باشد ، تولید آن مشکل تر و محصول به دست آمده کمتر می شود که در نتیجه بر قیمت آن ماثر خواهد بود. از طرفی نوع بسته بندی محصول هم با توجه سفارش مصرف کننده دارای تنوع است مثلا می تواند آن را در کیسه های معمولی یا پلی اتیلن یا پارچه ای کیسه گیری نمود. نوع بسته بندی هم بر قیمت کربنات کلسیم میکرونیزه و پودری تاثیر دارد. سومین مورد ماثر بر قیمت این پودر  ، نوع طبیعی یا سنتزی آن است. با توجه به کیفیت بالاتر کربنات کلسیم رسوبی ، قیمت این محصول بسیار گرانتر از سنگ کوبیده شده کلسیم کربنات خواهد بود.

انواع پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

– کربنات کلسیم مش ۲۰۰

– کربنات کلسیم مش ۳۲۵

– کربنات کلسیم مش ۴۰۰

– کربنات کلسیم مش ۶۰۰

– کربنات کلسیم مش ۸۰۰

– کربنات کلسیم مش ۱۲۰۰

– کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰

– کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰

– کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰

کاربرد کربنات کلسیم میکرونیزه

با وجود اینکه سنگ کربنات کلسیم تنها در صنایع ساختمانی کاربرد دارد ولی با پودر کردن آن می توان زمینه های مصرف این محصول را به شکل چشمگیری گسترش داد. پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به صورت گسترده ای در تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد و یک حجم دهنده عالی برای این صنعت است. نقش حجم دهندگی و فیلر بودن کربنات کلسیم پودری در صنایع دیگری همچون تولید رنگ و پوشش ، رزین و ترکیبات پلیمری ، تولید مواد شیمیایی ، تولید محصولات پلاستیکی ، لاستیک سازی و … گسترش یافته است. کربنات کلسیم میکرونیزه با دانه بندی مشخص در صنعت پتروشیمی و استخراج چاه های نفت و گاز استفاده می شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کربنات کلسیم میکرونیزه
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.