قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥آموزش بتونه کاری روی دیوار گچی

آموزش بتونه کاری. ساخت بتونه و اجرای آن روی دیوار یکی از مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی بستر کار قبل از انجام نقاشی ساختمان می‌باشد. بتونه‌کاری باعث پر شدن سوراخ‌ها و درزها و شکاف‌های سطح و نیز صاف و هموار شدن آن می‌گردد. از جمله بتونه کاری می توان به بتونه کاری دیوار گچی که به بتونه دیوار گچی نامیده می شود اشاره داشت. این کار در دیوار و سقف ساختمان‌هایی که چندین سال از عمر آن می‌گذرد، اهمیت بالاتری دارد.

 

اقدامات قبل از بتونه کاری

ابتدا قبل از هر کاری بهتر است پریزها، لوستر و مهتابی، نرده پرده و هرگونه شی روی دیوار و سقف برداشته شود. کلیه میخ و پیچ و رولپلاک نیز باید از دیوار برداشته شود. قبل از بتونه‌کاری باید با یک کاردک کلیه برجستگی ها با دقت برداشته شود. برخی از برجستگی‌ها و بیرون‌زدگی‌ها با سمباده زیر بهتر برداشته می‌شود.

آموزش بتونه کاری

محل‌هایی که دیوار دارای سوراخ، درز و شکاف، ناهمواری‌های موضعی دارد را به طور دقیق مشخص کنید. سپس بتونه را به مقدار لازم و نه بیشتر و کمتر روی آن قسمت با دست بپوشانید. اکنون با یک کاردک به طور ظریف، روی بتونه بکشید تا سطح تا حد ممکن صاف و یکدست شود.

سعی کنید کاردک را در یک جهت بکشید. کشیدن کاردک در جهات مختلف باعث می‌شود بتونه به درستی و کامل صاف و یکدست نشود. برخی از نقاش‌ها، لایه لایه بتونه اضافه می‌کنند و پس از پوشاندن هر لایه آن را با کاردک صاف می‌کنند.

دقت داشته باشید، کمتر از مقدار مورد نیاز، از بتونه استفاده نکنید. چرا که برجستگی های بتونه را می‌توان با کاردک و سنباده برطرف نمود، اما تورفتگی‌ها نیاز مجدد به بتونه کاری خواهد داشت.

اجرای بتونه کاری نیاز به دقت و مهارت دارد. یکی از مشکلات افراد ناوارد در بتونه‌کاری به وجود آمدن حفره و درز در محل بتونه‌کاری است. همچنین برخی قسمت‌های کار ممکن است دچار برجستگی‌های زیاد بتونه شود که اصلاح آن را دشوار می‌کند. مشکل دیگر صاف نشدن سطح بتونه و شیار شیار شدن و ناهمواری‌های ریز موضعی است که باعث می‌شود حتی پس از رنگ‌آمیزی نیز جلوه کار مطلوب نباشد.

پس از انجام کار اجازه دهید تا بتونه به طور کامل خشک شود. سپس روی سطوح بتونه‌کاری شده را سمباده نرم بکشید تا به طور کامل یکدست و صاف شود. کشیدن سنباده باید با دقت و پس از خشک شدن کامل بتونه انجام شود. در برخی موارد نیاز است قسمت‌هایی بتونه‌کاری مجدد انجام گیرد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آموزش بتونه کاری
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.