قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کوره اهک عمودی (شفت)

کوره اهک عمودی (شفت)

کوره اهک عمودی (شفت). در اینگونه کوره ها سوخت به سمت شفت تزریق می شود و حداکثر دما را در این نقطه تولید می کند. خوراک تازه تغذیه شده در بالا ابتدا خشک می شود و سپس تا دمای 800 درجه سانتیگراد گرم می شود، جایی که کربناته شروع می شود و در صورت افزایش درجه حرارت این عمل(کربناته) به سرعت افزایش می یابد.

در زیر مشعل، آهک داغ انتقال گرما را با هوا انجام داده و توسط هوا خنک می شود. یک رول مکانیکی آهک را در پایین می برد. درمورد کوره های شفت، تنها سنگ بزرگ سنگین می تواند مورد استفاده قرار گیرد. درجه سوختگی را می توان با تغییر نرخ تبخیر آهک تنظیم کرد.

 

کوره آهک عمودی در دو نوع تک شفت ( Single shaft) و دو قلو (Double shaft ) طراحی و ساخته می شوند.

همانطور که از اسم کوره مشخص است کوره به صورت لوله های عمودی و قائم است . در دو حالت تک شفت و دو قلو وجود دارد. کوره آهک عمودی از مدرن ترین و اقتصادی ترین نوع  کوره آهک پزی محسوب میشود زیرا در مصرف انرژی بسیار صرفه جو می باشد.

ظرفیت تولید آهک در تک شفت ها بین 50 تا 120 تن در روز و در دوقلوها بین 250 تا 600 تن می باشد. سنگ های آهک وارد شده به کوره نباید سایز بسیار بزرگ یا بسیار کوچک داشته باشند.بین 15 الی 20 سانتی متر.

 

تبدیل سنگ آهک به آهک

برای تبدیل سنگ آهک به آهک از کوره های آهک عمودی استفاده می شود. به این کوره ها کوره های شفت برای تهیه ی آهک نیز می گویند. این یک دستگاه استاتیک عمودی برای تجزیه ی آهک و تولید آهک زنده است.

این کوره ها برای پروژه های با ظرفیت تولید آهک زنده در حجم کمتر و برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده می شود. ظرفیت تولید این کوره ها بین 500-100 تن در روز می باشد. کوره آهک عمودی با کیفیت و دوام بالا در پویان طلوع سپاهان تولید می شود.

این کوره ها با توجه به نیاز مشتریان تولید می شوند. این کوره ها به دلیل ساختاری که دارد نسبت به دیگر کوره ها فضای کمتری را اشغال می کند. استفاده از این کوره های عمودی باعث صرفه جویی در هزینه های پروژه های ساختمانی می شود.

سوزاندن سنگ با حجم های مختلف در این کوره ها قابل انجام است ولی استفاده از سنگ آهک کوچک بیشتر توصیه می شود. برای استفاده از گرمای بالا در این کوره ها طول آن ها باید 30-18 متر باشد.

می توان به جای آهک از سوخت های دیگر مانند، نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ هم استفاده کرد ولی راندمان بالای کوره های عمودی و طراحی منحصر به فرد آن می تواند در طول آهک در حجم بالا موثر باشد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

کوره اهک عمودی
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.