قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کربنات کلسیم در صنایع پلیمر

کاربرد کربنات کلسیم در صنایع پلیمر بعنوان پرکننده های معدنی است که به طور گسترده در صنعت پلاستیک استفاده می شود و استفاده از آن در بسته بندی های سخت پس از گذشت سالها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ثابت شده است که افزودن کربنات کلسیم در پلاستیک ها به افزایش عملکرد ، پردازش بهتر و بهبود پایداری قسمت تولید شده کمک می کند.

 

1) بهبود در عملکرد

افزودن کربنات کلسیم (CaCO3) به ورق پلی پروپیلن باعث بهبود عملکرد پلاستیک در سراسر صفحه می شود. با افزودن 18 درصد کربنات کلسیم در نمونه .، مطالعات انجام شده توسط Heritage Plastics نشان داده است که کربنات کلسیم چندین ویژگی اصلی را بهبود می بخشد. بهبود مقاومت در برابر گرما ، مقاومت در برابر ضربه ، سختی مشاهده شده است. در حقیقت ، سودهای حتی بیشتر نیز در سطوح بالاتر تحقق یافت. کربنات کلسیم در حال حاضر در برنامه های تجاری و تولیدی با حداکثر 40 درصد استفاده. از کربنات کلسیم به جهت سرعت پر کردن قالب تزریق و بهبود عملکرد قطعه، استفاده می شود.

 

 

2) بهبود در پردازش

استفاده از کربنات کلسیم در ورق پلی پروپیلن می تواند با ساده شدن حرارت و گرم شدن پلاستیک،. باعث ساده شدن کاربردهای ترموفرمینگ شود. هدایت حرارتی بهبود یافته و امکان صرفه جویی قابل توجهی در انرژی را از طریق بهبود بهره وری،. بازده بالاتر و انجام سریعتر فرایند فراهم می کند. علاوه بر این ، خنک سازی سریعتر به کاهش جمع شدگی و در نتیجه پیچ و تاب خوردن کمتر قطعات تولیدی کمک می کند.

3) کاربرد اقتصادی

بازار نفت و صنایع پتروشیمی می تواند بدلیل تغییرات قیمتی بی ثبات باشد و ادغام کربنات کلسیم .در صنایع پلیمری می تواند از مصرف کنندگان در برابر نوسانات قیمت غیر قابل پیش بینی محافظت کند. جایگزینی حداکثر 40٪ پلاستیک با کربنات کلسیم پایدار باعث صرفه جویی .به میزان قابل توجهی در هزینه مواد اولیه می شود. علاوه بر این ، هدایت گرمایی بهبود یافته و میزان خروجی مواد بالاتر .و نرخ تبدیل بهتر منجر به افزایش کارایی عملیاتی در این صنعت می شود ، که همگی روی مزایای اقتصادی تولید کننده و خریدار اینگونه محصولات تأثیر مثبت دارد.

 

4) پایداری

از دیگر موارد کاربرد کربنات کلسیم در صنعت پلیمر می توان به نقش محیط زیستی این ماده اشاره کرد. با وجود تمام مزایایی که پلاستیک در جامعه مدرن ما دارد ، هزینه های جبران ناپذیری بر محیط زیست میگذارد. مطالعات نشان داده است که فعالان محیط زیست به طور روزافزونی نسبت .به پایداری بسته بندی های پلاستیکی و محصولات پلیمری نگران هستند. مطالعات انجام شده نشان داده است. که با استفاده از 40٪ پلی پروپیلن پر شده با کربنات کلسیم می توان منجر به صرفه جویی در گاز گلخانه ای در حدود تقریباً 23٪ ایجاد کرد. و این قبل از توجه به افزایش بهره وری ذکر شده است.

 

5) تائیدیه های بهداشتی، دارویی و غذایی

کربنات کلسیم به عنوان یک افزودنی پلاستیکی بطور صد درصد توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است،.این امر امکان کاربرد این افزودنی پلیمری و استفاده از آن در بسته بندی مواد غذایی .و بسته بندی های پزشکی را فراهم می کند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

کربنات کلسیم
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.