قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کارخانه آهک آسیا قم

کارخانه آهک آسیا قم یکی از بزرگ ترین تولید کننده آهک در کشور است که به دلیل کیفیت بالای و تنوع محصولات معروف است. مجموعه تولیدی آهک آسیا دارای سابقه طولانی در زمینه تولید آهک ، پودر سنگ و کربنات کلسیم  می باشد. از جمله مزیت های این مجموعه می توان به بهره مندی از معادن سنگ آهک مرغوب ، کارخانه مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات روز جهان به منظور تولید انواع آهک و شناخت مناسب از نیاز صنایع مصرف کننده اشاره نمود.

چرا آهک آسیا

استان قم یکی از قطب های معدنی کشور است که انواع مختلف کانی های معدنی با کیفیت مطلوب در این منطقه وجود دارد. معادن سنگ آهک با کیفیتی که در این استان قرار دارد سبب شده تا آهک قم به لحاظ مرغوبیت در کشور زبان زد باشد. کارخانه آهک آسیا بر اساس تجربیاتی که طی چند دهه تولید به دست آورده است ، علاوه بر گسترش چشمگیر محصولات که می تواند نیاز هر صنعتی را پوشش دهد ، همچنین روش تولید خالص ترین و با کیفیت ترین محصولات آهک و پودر سنگ را نیز بدست آورده است.

کارخانه آهک آسیا در فاصله نزدیکی به استان های صنعتی تهران ، قزوین ، البرز ، قم و سمنان واقع شده است که تعداد بیشماری کارخانجات تولیدی و صنایع خدماتی در آنها مشغول به فعالیت هستند و بیشترین میزان ساخت و ساز کشور در این استان های انجام می شود. فاصله اندک موجب کاهش چشمگیر هزینه های حمل و نقل شده و در نتیجه آهک قم به صرفه ترین محصول برای مصرف در این استان ها می باشد.

محصولات کارخانه آهک آسیا

سنگ آهک

سنگ آهک یا همان سنگ کربنات کلسیم معادن کارخانه آهک آسیا از مرغوب ترین انواع این محصول در کشور هستند. آهک کلوخه تولیدی در این مجموعه در سایز های مختلف از سنگ بزرگ یا سنگ نمره بندی شده. سایز 1 تا 6 برای تمامی صنایع بخصوص صنعت ساختمان سازی تولید می شود. همچنین به منظور تامین نیاز تمامی مصرف کنندگان در کشور ، مرغوب ترین سنگ های مناطق الیگودرز و جوشقان که جزء سفید ترین و بهترین سنگ های موجود در ایران هستند نیز جهت فراوری به کارخانه آهک آسیا قم ارسال می شود.

آهک زنده

کوره های آهک پزی کارخانه آهک آسیا از نوع کوره پیشرفته روتاری بوده و به علت ساخت علمی و حرارت بسیار زیاد آن ، بهترین نوع آهک زنده را تولید می نماید. آهک پخته شده در این کوره ها از خلوص بسیار بالایی برخوردار است و در صورت تماس با آب به سرعت شکفته شده و حرارت زیادی تولید می نماید. آهک زنده با نام های آهک پخته شده ، آهک کلسینه ، آهک آب نخورده و اکسید کلسیم در صنایع مختلف استفاده می شود.

مجموعه آهک آسیا سالیانه هزاران تن آهک زنده پودری را در اختیار کارخانجات تولید سیمان قرار می دهد. همچنین آهک زنده یکی از بهترین مواد ضدعفونی کننده برای مرغداری ها و گاوداری ها است. این محصول کارخانه آهک آسیا برای تولید حرارت و یا تولید مواد شیمیایی هم به صورت صنعتی استفاده می شود.

آهک هیدراته

در کارخانه آهک آسیا برای تولید آهک هیدراته از سیستم پیشرفته هیدراتاسیون متصل به کوره آهک پزی استفاده می نماییم. که جدید ترین روش روز دنیا برای شفکته سازی آهک پخته شده است. این سیستم به جای پاشیدن مستقیم آب بر روی آهک زنده که موجب کاهش کیفیت آن می شود ، با تزریق بخار آب جوش در محفظه ای سربسته ، بالاترین خلوص آهک هیدراته که بین 90 تا 99 درصد می باشد را ارائه می دهد. آهک هیدراته دارای اسامی دیگری چون آهک شکفته، آهک مرده ، آهک آبخورده و هیدروکسید کلسیم هم است.

آهک هیدراته زمینه کاربرد فراوانی دارد. این ماده به میزان بسیار زیاد در تولید کاغذ مصرف می شود. تصفیه آب یکی از صنایعی است که آهک شکفته شده را بعنوان ماده منعقد کننده جهت رفع کدورت و تصحیح اسیدیته بکار می برد. اهک هیدراته اهمیت زیادی در تولید فولاد دارد و از آن برای سرباره گیری استفاده می شود. صنایع ساختمانی آهک هیدراته قم را برای تهیه شفته آهک ، ملات ، زیر سازی ساختمان ها و نما سازی مصرف می کنند.

آهک میکرونیزه

از جمله مزیت های تجهیزات کارخانه آهک آسیا می توان به امکان تولید آهک در سایز های مختلف به اندازه کلوخه ، نمره بندی ، پودری و میکرونیزه اشاره نمود. برای آهک میکرونیزه که در مش بندی های مختلفی تولید می شود. می توان از سنگ آهک ، آهک هیدراته و آهک زنده استفاده شود که هر یک کاربرد خاص خود را دارد.

پودر سنگ

پودر سنگ قم یک محصول شناخته شده است که از سنگ آهک و کربنات کلسیم مناطق قم ، جوشقان ، الیگودرز و … تولید می شود. این محصول یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است و سالیانه هزار تن از آن در بخش ساخت و ساز کشور مصرف می شود. در تولید پودر خاک سنگ باید از سنگ اهک و کلسیم کربنات مرغوبی استفاده نمود. بخصوص برای صنایع تولید رنگ و مواد شیمیایی زیرا وجود ناخالصی و مخصوصا گچ در این محصول می تواند پروسه تولید صنایع مصرف کننده آن را دچار مشکل نماید. برای تولید پودر سنگ در کارخانه آهک آسیا از تجهیزات سنگ شکن و سرند های مختلف استفاده شده و امکان تولید پودر میکرونیزه از مش 50 تا مش 3500 وجود دارد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آهک آسیا قم
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.