قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کاربرد گچ و سیمان در ساختمان سازی

مجتمع تولیدی مصالح آسیا. برای ایجاد ملات گچ و سیمان به شکل ترکیبی، ابتدا گچ و سیمان را به شکل استاندارد و مساوی ترکیب می‌کنند. مواد اولیه که همان سیمان و گچ هستند باید به شکل مساوی با یکدیگر ترکیب شوند.

حتی میزان آب قرار داده شده در ترکیب سیمان و گچ، باید به میزان استاندارد قرار داده شود. ترکیب کردن مواد اولیه، سیمان، گچ و آب، نباید بیش از مقدار توصیه شده برای ساخت ملات باشد.

کاربرد

یکی از مهم‌ترین کاربرد گچ و سیمان در ساختمان سازی استفاده از آن به عنوان نمای بیرونی در ساختمان است. نمای بیرونی در ساختمان، یکی از ارکان مهم در ساخت‌های امروزی است. البته در گذشته نیز به کار بردن نما برای قسمت بیرونی ساختمان، تنها به کمک کاهگل و بعد از آن نیز با استفاده از بشنه‌هایی از سیمان، به فضای بیرونی جلوه‌ای داده می‌شد.

کاربرد گچ برای ساخت بتن

1. عملکرد سیمان برای ترکیب‌های ساختمانی

سیمان به عنوان یکی از ماده‌های چسبنده در ساختمان سازی به کار برده می‌شود. در اصل به کار بردن سیمان به عنوان یک ماده چسبناک به همراه آب، ترکیب فوق العاده‌ای را از خود به جا می‌گذارد.

2. عملکرد گچ به شکل مخلوط در ساختمان سازی

البته گچ نیز به صورت مخلوط در ساختمان سازی به کار برده می‌شود. از این جهت، به کار بردن گچ به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین نوع مواد معدنی است. پودر گچ، از سنگ گچ به دست می‌آید. سنگ گچ به شکل پودر شده کاربرد بیشتری را به خود می‌گیرد.

3. ساختار به وجود آمدن بتن

البته به وجود آمدن بتن، نیز از ترکیب سیمان و آب به وجود می‌آید. ترکیب سیمان و آب، از استحکام بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر برای ساخت بتن از آن بهره می‌برند. البته به کار بردن آب در ساختار سیمان و به دست آوردن بتن، ماده اصلی و اساسی در این رابطه است.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

گچ و سیمان
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.