قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کاربرد گوگرد آهک در تاکستان

کاربرد گوگرد آهک در تاکستان. برای برخی از تولید کنندگان انگور، اولین آفت کش مورد استفاده در اوایل فصل، گوگرد آهک است، کمی قبل از متورم شدن جوانه ها این ماده استفاده می شود. گوگرد را می توان درست قبل از تورم جوانه ها مانند هر آفت کش استفاده کرد. مطمئن شوید که سمپاشی آن را موجه می دانید. محدودیت های کنترل بیماری و اثرات آن بر حشرات مفید و محصول را درک کرده و برچسب را بخوانید تا با خیال راحت و مناسب استفاده کنید.

گوگرد آهک

گوگرد آهک یک قارچ کش و حشره کش است که برای حذف، کشتن و یا درمان انگورهایی که از قارچ پوسیدگی یا کپک رنج می برند استفاده می شود. آن را در فصل خواب یا در فصل رشد روی انگورها بکار می برند. گوگرد آهک برای میوه ها، درختان، سبزیجات و گیاهان زینتی و همچنین انگور بی خطر است. با این حال، گوگرد آهک خورنده است. گوگرد به خودی خود باعث سوختگی در شاخ و برگ های انگور می شود، اگر آهک اضافه شده در آن نفوذ نکند، که باعث کاهش اثرات گوگرد می شود و آن را رقیق می کند به طوری که برای انگور مفید است نه مضر.

قارچ کش های گوگرددار بیشتر از گوگرد عنصری به عنوان ماده فعال تشکیل شده اند. گوگرد را می توان در طول فصل رشد استفاده کرد اما به اندازه قارچ کش های معمولی موثر نیست. برخی از انواع ارقام انگور می توانند در اثر گوگرد (سمیت گیاهی) آسیب ببینند.

گوگرد آهک فقط گوگردی است که با هیدروکسید کلسیم (پلی سولفید کلسیم) مخلوط شده است. این یک قارچ کش تماسی است و اثر خود را در برابر سفیدک پودری نشان می دهد. چندین فرمول از این ماده در بازار آفت کش ها موجود است. با این حال، اکثر فرمولاسیون ها با سایر آفت کش سازگار نیستند و نباید همزمان با هم استفاده شوند.

سولفوریکس همچنین یک محصول پلی سولفید کلسیم مانند گوگرد آهک است اما میزان کاربرد آن کمتر است.

استفاده از گوگرد نباید در دمای بالای 29 درجه سانتی گراد یا در عرض 14 هفته پس از اسپری روغن ها نباید استفاده شود؛ زیرا می تواند منجر به سوختن شاخ و برگ شود. استفاده از محصولات گوگرد آهک نباید ظرف 30 روز پس از اسپری روغن در استفاده شود. زیرا این می تواند منجر به سمیت سلولی برای انگور شود.

اسپری های گوگرد آهک چقدر موثر هستند؟

گوگرد آهک میزان اسپورهای قارچی زمستان گذران را از آنتراکنوز، فوموپسیس، پوسیدگی سیاه و سفیدک پودری کاهش می دهد. با این حال، برای سه بیماری اول ذکر شده مفید است و برای کنترل کپک پودری چندان مفید نیست. در حالی که ممکن است میزان اسپورهای قارچی سفیدک زمستانی (PM) را کاهش دهد، اما لزوما منجر به کنترل بیماری نمی شود. این به این دلیل است که PM در طول فصل به تولید عفونت های ثانویه ادامه می دهد و این در درجه اول عامل ایجاد این بیماری است. به عبارت دیگر، از بین بردن برخی از هاگهای زمستان گذران، عفونت را بعدا در فصل کاهش نمی دهد یا تأثیر زیادی بر افت عملکرد مربوط به PM ندارد.

استفاده از قارچ کش در فصل برای مبارزه با کپک پودری، با هدف قرار دادن عفونت های ثانویه، بسیار بهتر است. با این حال، فوموپسیس، پوسیدگی سیاه و عفونت آنتراکنوز عمدتا توسط تلقیح قارچی اولیه (زمستان زمستان یا اوایل فصل) و نه عفونت های ثانویه ایجاد می شود. بنابراین، به کار بردن گوگرد آهک می تواند به طور معنی داری عفونت این عوامل بیماری زا را کاهش دهد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

کاربرد گوگرد آهک در تاکستان
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.