قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥کاربرد های هنری پودر سنگ

کاربرد های هنری پودر سنگ

پودر سنگ در دو زمینه هنری و صنعتی دارای کاربرد های زیادی است. پودر سنگ تولید شده از سنگ های دگرگونی نظیر مرمر ، دارای خلوص بالاتری است. همچنین پودر سنگ برای مصرف در زمینه های گوناگون در دانه بندی های مختلفی تولید می شود. در این مقاله به معرفی برخی از مصارف پودر خاک سنگ می پردازیم.

کربنات کلسیم به صورت های گوناگونی چون گچ ، سنگ آهک و مرمر در طبیعت وجود دارد. پودر سنگ کربنات کلسیم می تواند حاوی منگنز ، منیزیم و آهن باشد. میزان این عناصر سبب تاثیر گذاری در سختی و سفیدی پودر سنگ می شود. همچنین امکان وجود آلومینیوم و سیلیس نیز در آن وجود دارد. هنرمندان بیشتر به پودر سنگ های سفید تر و روشن تر علاقه دارند. از زمان روم باستان از پودر سنگ های سفید رنگ برای مجسمه سازی استفاده می شده است.

پودر سنگ یکی از جمله مواد اولیه در تولید گریس اکریلیک که یک پوشش دهنده سطح بوم نقاشی است می باشد. پودر سنگ همچنین برای تولید برخی انواع پلاستر نظیر مارگریو و ونیزی که در تولید رنگ ها استفاده می شود کاربرد دارد. برخی از هنرمندان از پودر سنگ برای تقویت پاستل های روغنی سود می برند. پودر سنگ های نقاشی در کیسه های حدود یک کیلوگرمی با قیمت 8 تا 10 دلار به فروش می رسد.

پروژه ای مبتنی بر استفاده از پودر سنگ در اتحادیه اروپا اجرا می شود که هدف آن کپی سازی از آثار باستانی توسط پودر سنگ است تا این آثار باستانی از خطر تخریب در امان باشند. طبق این پروژه ، آثار مورد نظر توسط پودر سنگ ، لایه به لایه کپی کاری می شود تا شیء مورد نظر با کیفیت بالا و قیمت ارزان کپی گردد و در موزه در معرض دید مردم قرار گیرد.

پودر سنگ دارای کاربرد های صنعتی زیادی نیز هست. خاک سنگ به عنوان پرکن در تولید بتن و کاشی و سرامیک مصرف می شود. همچنین از پودر سنگ کربنات کلسیم برای تولید گاز دی اکسید کربن خوراکی که در تولید نوشابه ها کاربرد دارد استفاده می شود. آهک نیز از دیگر محصولات فراوری شده آن می باشد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

کاربرد های هنری پودر سنگ
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.