قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥پودر سنگ در بتن

پودر سنگ در بتن

پودر سنگ در بتن به عنوان یک افزودنی رایج و مفید شناخته می شود. جایگزین کردن پودر سنگ کربنات کلسیم (پودر سنگ آهك) بجای بخشی از مواد اولیه در تولید بتن به این دلیل است که پودر سنگ یک ماده معدنی ارزان قیمت و در دسترس می باشد. استفاده از پودر سنگ در بتن دارای مزایای زیادی است از جمله اینکه سبب افزایش مقاومت فشاری بتن و بهینه سازی ترکیب آن خواهد شد.

جایگزین کردن پودر سنگ اهک به جای شن و ماسه در بتن ، ویژگی های مکانیکی بتن را بهبود می بخشد. افزودن پودر سنگ آهک (کربنات کلسیم) به بتن می تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد در ترکیب سیمان و آب ، با افزودن خاک سنگ می توانیم مقاومت فشاری بتن را افزایش دهیم.

در صورت ترکیب نمودن پودر سنگ آهک با بتن می توان مقاومت آن را برای استفاده در دیوار های باربر ، کف سازی و ستون ها بهبود بخشید. همچنین ویژگی ضد آب آهک ، نفوذ آب به کف زمین و دیواره های سازه را کاهش می دهد. پودر سنک مقاومت بتن را در برابر هوازدگی ، ساییدگی و ترک خوردن افزایش خواهد داد.

پودر سنگ در بتن

مزایا

  • کاهش هزینه تولید بتن به دلیل ارزان قیمت بودن پودر سنگ آهک
  • کاهش جلوگیری از ترک خوردگی بتن بعد از خشک شدن آن
  • افزایش مقاومت بتن در برابر رطوبت (بخصوص در مناطق مرطوب) به علت خاصیت ضد آب آهک
  • افزایش مقاومت فشاری بتن در اثر افزودن 15 درصد پودر سنک به آن
  • بهبود خاصیت الاستیسیته بتن در زمان بتن ریزی

 

نسبت مصرف پودر سنگ در بتن

نسبت استفاده از پودر سنک در بتن بستگی به شرایط استفاده دارد. نسبت ترکیب کردن آهک در این بتن تقریبا شبیه به آماده سازی ملات باتارد است. ملات باتارد از ترکیب پودر سنگ آهک ، سیمان و ماسه تهیه می شود و رایج ترین نسبت اختلاط آن به صورت 6-1-1 است یعنی مقدار وزنی آهک با سیمان برابر بوده ولی مقدار ماسه 6 برابر بیشتر از آن می باشد.

البته در شرایط مختلف می توان این نسبت را تغییر داد اما همیشه باید میزان ماسه ، حداقل 3 برابر بیشتر از پودر سنگ باشد. اگر ساخت و ساز در محلی بسیار مرطوب انجام می شود (مثلا در زیر سازی کانال های آب) ، می توان از 2 برابر آهک نسبت به سیمان در تهیه بتن استفاده نمود تا خاصیت ضد آب آن افزایش یابد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پودر سنگ در بتن
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.