قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥ملات آهک و گچ

ملات آهک و گچ یکی از راحت ترین ، ارزان ترین و مستحکم ترین انواع ملات است که در بخش ساختمانی کاربرد دارد. این ملات به راحتی تهیه شده و به راحتی برای ساخت سازه ها به کار می رود.

آهک و گچ دو ماده معدنی از خانواده سنگ کربنات کلسیم هستند. بیشترین کاربرد این دو ماده از گذشته های دور در زمینه ساخت و ساز و امور عمرانی می باشد. گچ مصرفی در این زمینه از معادن استفاده شده و به خوبی پودر می شود. آهک هم فراوری می گردد علاوه بر جدا سازی ناخالصی های آن ، کاملا پودر می شود تا به بهترین شکل با دیگر مواد موجود در ملات ترکیب گردد. بهترین آهک برای استفاده از صنایع ساختمانی از نوع آهک هیدراته و آهک شکفته است.

 

آهک در گچکاری :

آهک یکی از اولین ماده هایی است که از زمان های بسیار دور کارآیی خود را به انسان ها ثابت کرده است که امروزه نیز از آن برای ساخت ساختمان های مختلف و ایجاد اتصال محکم بین قطعات مختلف سنگی و چوبی کمک گرفته می‌شد.

استفاده از آهک در گچکاری و ساخت بناها به سال های بسیار دور برمی گردد. ایرانی ها زمان بسیار زیادی است که از آهک برای ساخت ملات دوغاب خاک و آهک که به شفته آهکی معروف است ویا، ملات دوغاب خاکستر و آهک که به آن ساروج می گویند و ملات آهک آبی کمک نمی گیرند و از این ترکیب ها برای ساختن بنا های مختلف استفاده می کنند.

اندکی بعد از دومین جنگ جهانی نیز کشور های مختلفی از جمله کشور های صنعتی شناخته شده از آهک برای پایدارتر کردن زمین استفاده می کنند.  همچنین از این ماده برای جلوگیری از رشد کردن انواع گیاهان در کناره های خیابان ها , بزرگراه ها و جاده ها , کناره های باند پرواز فرودگاه ها به صورت شفته استفاده می شود.

 

روش تهیه ملات آهک و گچ

به منظور افزایش استحکام ملات آهک و گچ به آن ماسه بادی اضافه می شود. این ماسه بهتر است دانه بندی ریزی داشته و از دارای استاندارد 301 باشد اما با توجه به نوع کاربرد ، می توان ماسه های درشت تر تا سایز 2 میلی متر را نیز برای این منظور به کار برد. گچ در صورت ترکیب با آب دارای چسبندگی بسیار خوبی می شود به طوری که می توان آن را بر روی آن سطوح عمودی هم استفاده کرد.

دلیل ترکیب گچ با آهک هم ایجاد همین خاصیت چسبندگی است. توجه داشته باشید که حتما گچ و آهک را پیش از ترکیب با هم ، به خوبی الک کنید تا کلوخه نشود.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ملات آهک و گچ
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.