قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥تفاوت پودر سنگ و پودر گرانیت

پودر سنگ و پودر گرانیت

اصولا پودر سنگ به پودر تهیه شده از کوبش انواع سنگ های موجود در طبیعت گفته می شود. برای مثال می توان به پودر سنگ آهک ، پودر سنگ گرانیت ، پودر سنگ مرمر ، پودر سنگ ماسه و … اشاره نمود. اما در میان فعالان صنایع و به خصوص صنعت ساختمانی ، زمانی که صحبت از پودر سنگ باشد ، منظور پودر سنگ آهک یا به عبارتی پودر سنگ کربنات کلسیم است. پودر سنگ تهیه شده از سنگ آهک یا کربنات کلسیم به دلیل اینکه ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد ، جهت مصرف در صنایع ، بسیار مفید می باشد و به همین علت بیشترین میزان پودر سنگ تهیه شده در جهان از سنگ آهک تولید می شود.

تفاوت ها

الف)

از طرفی سنگ گرانیت به دلیل سختی زیاد و رنگ های زیبا مورد توجه قرار دارد. سنگ گرانیت نیز همچون سنگ آهک از نوع سنگ های رسوبی می باشد. پودر سنگ تهیه شده از سنگ گرانیت هم کاربرد های مختص به خود را دارد که معمولا به دلیل رنگ خاص آن است. بسیاری از مردم در مورد انتخاب پودر سنگ یا پودر گرانیت دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند از کدام یک باید استفاده کنند. به همین علت در این مطلب به بررسی تفاوت این دو نوع پودر سنگ می پردازیم.

ب)

فاکتور های مختلفی در مورد این دو ماده باید لحاظ شود. هر دو نوع سنگ پودری دارای کاربرد های یکسانی هستند ولی تفاوت هایی مهم با هم دارند. پودر سنگ آهک دارای محتوای کلسیم زیادی است و می تواند با ایجاد خاصیت هیدراته ، آب را به مقدار زیادی در خود حفظ کرده و نوعی جذب مولکولی بالا ایجاد نماید که برای مدت زمانی طولانی حفظ می شود. اما گرانیت پودری دارای این چنین خاصیتی نیست.

ج)

پودر سنگ و پودر گرانیت هر دو دارای خاصیت قلیایی هستند اما پودر سنگ آهک از نفوذ پذیری کمتری برخوردار است زیرا خاصیت سیمانی درون آن مقاومت بیشتری دارد. از طرفی پودر سنگ آهک در مواجه با عوامل بیرونی همچون پی اچ پایین خاک و آب ، نسبت به پودر گرانیت دارای پایداری بیشتری است. پودر سنگ آهک نسبت به پودر گرانیت ، به مرور زمان کمتر دچار هوازدگی و تخریب می شود.

د)

از نظر تولید نیز ، پودر سنگ آهک در طبیعت به فراوانی وجود دارد و استخراج آن راحت است. همچنین به دلیل اینکه نسبت به سنگ گرانیت نرم تر است ، با سهولت بیشتری می توان آن را مورد کوبش قرار داد و پودر کرد. این عوامل سبب می شود که پودر سنگ نسبت به سنگ گرانیت ارزان تر بوده و راحت تر بتوان آن را تهیه نمود.

با توجه به موارد ذکر شده ، پودر سنگ نسبت به گرانییت پودری بسیار پر کاربرد تر است. گرانیت به دلیل رنگ آن معمولا برای موارد زینتی و زیبا سازی پیاده رو ها و مسیر های خاصی استفاده می شود. در حالی که پودر سنگ به صورت گسترده در صنایع ساختمان سازی ، رنگ سازی ، تولید پلاستیک و پلیمر ، تولید مصالح ساختمانی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پودر سنگ گرانیت
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.