قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥تفاوت سیمان و سیمان سفید

سیمان سیاه

مجتمع تولیدی مصالح آسیا.

تفاوت سیمان و سیمان سفید. این نوع سیمان تقریبا در هر جایی در ساختمان قابلیت مصرف دارد. از فوندانسیون و ستون ها تا دیوارها و … حتی در نمای ساختمان

بتن ریزی، چسباندن کاشی و سرامیک، ساخت دیوار، دیوارهای پیش ساخته شهری، پل، ساخت لوله های انتقال آب، سد سازی و راه سازی، تونل، نصب دستگاه های کارخانه اس، پناه گاه، جدول خیابانها و تقریبا در هر نقطه ای میتوانید به وضوح آنرا بیابید.

جالب است بدانید که همین سیمان با این گستردگی مصرف در ترکیب با برخی مواد و مصالح دیگر کاربردهای دیگری نیز بر آن افزوده میشود.

چسب سیمان و چسب بتن یکی از متداول ترین مواد افزودنی به سیمان است

 

سیمان سفید

سیمان سفید بیشتر در نما کاربرد دارد و همانطور که از نام آن مشخص است سفید رنگ است. استفاده از سیمان سفید در دوغ آب در سرامیک کف ساختمان و بند کشی نما از دیگر موارد استفاده آن است.

 

اجزاء تشکیل دهنده سیمان

  • مصالح آهک
  • رس
  • سیلیس
  • اکسیدهای معدنی شامل آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیوم، آلومنیوم

بطور کلی سیمان از ترکیب آهک و رس بدست می آید و رنگ تیره و خاکستری سیمان بدلیل وجود سولفات آهن و منیزیم و همینطور دود ناشی از سوخت میباشد.

برای تهیه سیمان سفید از رس با میزان سولفات آهن و منیزیم کمتری استفاده میشود – کمتر از 8 درصد. همچنین برای ترکیب و پخت مصالح اولیه سیمان از سوختی بدون دوده استفاده میشود و در آسیاب کردن کلینکر ( محصول بدست آماده از ترکیب رس و آهک در کوره ) جهت سفید تر شدن و همینطور استحکام پودر سنگ گچ به آن اضافه میشود.

یکی دیگر از تفاوتهای سیمان سفید و سیاه قیمت آن است که تقریبا سیمان سفید قیمتی دو برابر سیمان سیاه دارد. به همین دلیل در هنگام تولید ملات سیمان سفید که معمولا برای تمیز کاری و کار در نما استفاده میشود باید دقت که که آلودگی محیط ، ابزارها و ظروف محتوی رنگ ملات سیمان سفید را تغییر ندهد.

  • از نظر نگهداری و انبار تفاوت چندانی بین نوع سیاه و سفید سیمان وجود ندارد.
  • از نظر چسبندگی و گیرش هم تفاوت چندانی بین این دو محصول وجود ندارد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تفاوت سیمان و سیمان سفید
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.