قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥بتن هوادهی شده

بتن هوادهی شده

بتن هوادهی شده محصول خاصی است که دارای حباب‌های هوای وارد شده در بتن می‌باشد. این کار فضایی را برای انبساط قطرات ریز آب در بتن در اثر یخ زدگی و ذوب شدن فراهم می‌کند و از ترک و آسیب بتن محافظت می‌نماید. حباب هوا به بتن اجازه می‌دهد تا زمانی که هنوز به صورت خمیری است، کارایی بیشتری داشته باشد.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در فناوری بتن، توسعه بتن هوادهی شده (Air-Entrained Concrete) است. این بتن حاوی حباب‌های هوای میکروسکوپی است که با ایجاد حفره‌های کوچکی برای انبساط آب در هنگام قرار گرفتن در شرایط یخ زدگی و ذوب، به کاهش فشار داخلی بتن کمک می‌کند.

حباب‌های کوچک هوا با اضافه کردن یک افزودنی سیمان به مخلوط بتن طی فرآیند اختلاط حاصل می‌شود. بنابراین، بتن هوادهی شده حاوی حباب‌های ریز هوا است که به طور یکنواخت در سراسر خمیر سیمانی توزیع شده‌اند.

بتن هوا دهی شده چیست

ویژگی‌ها

  • تخلخل بتن را افزایش می‌دهد.
  • نفوذپذیری بتن در برابر آب و به طور کلی مایعات را کاهش می‌دهد.
  • به افزایش قوام بتن کمک می‌کند..
  • سطح سیالیت بتن را افزایش می‌دهد.
  • میزان آب انداختگی بتن را کاهش می‌دهد.
  • مقاومت بتن را در برابر چرخه‌های خیس شدن و خشک شدن افزایش می‌دهد که ممکن است بتن را مستعد ترک خوردگی و شکاف کند.
  • پتانسیل انقباض و ایجاد ترک در سطح بتن را کاهش می‌دهد.
  • حباب‌های هوا باعث کاهش چگالی کلی مخلوط بتن و همچنین افزایش بازده حاصل از مخلوط می‌شود.
  • بهبودی در سطح مقاومت بتن در برابر رسوب زدایی را فراهم می‌کند.
  • مقاومت عمومی بتن در برابر حملات سولفات‌ها را بهبود می‌دهد.

 

خواص بتن هوادهی شده

کارایی خوب

خاصیت کارپذیری این بتن به دلیل وجود حباب‌های هوایی است که به عنوان روان کننده بین سنگدانه‌ها وجود دارند. این حباب‌ها باعث کاهش نیاز آب و ماسه و در نتیجه افزایش مقاومت بتن می‌شود. همچنین جداسازی و آب انداختگی خمیر بتنی را کاهش می‌دهد.

مقاومت بالا

استحکام و نسبت آب به سیمان با یکدیگر نسبت معکوس دارند. هرچه نسبت آب به سیمان کمتر باشد، مقاومت فشاری بیشتر است. با استفاده از حباب هوا، نسبت آب به سیمان پایین نگه داشته می‌شود و از این رو پارامتر مقاومت بتن به خطر نمیفتد؛ اما دستیابی به بتن با مقاومت بالا با بتن هوادهی شده دشوار است.

دوام انجماد و ذوب

در محیط‌های سرد به دلیل دمای پایین، آب داخل بتن یخ زده و منبسط می‌شود. استفاده از این سیمان فضای مورد نیاز برای انبساط آب را فراهم می‌کند و در نتیجه اجازه نمی‌دهد که بتن تخریب شود. با این حال، حباب‌های هوا به عنوان مخزن برای آب منبسط شده عمل می‌کنند، در نتیجه فشار انبساط را کاهش داده و از آسیب بتن جلوگیری می‌کنند.

مقاومت سولفات

توانایی مقاومت در برابر حمله سولفات‌ها در بتن هوادهی شده بسیار زیاد است زیرا نسبت آب به سیمان را می‌توان پایین نگه داشت که این مهم از جمله سولفات ها جلوگیری می‌کند.

نفوذپذیری

نفوذپذیری بتن هوادهی شده بیشتر از بتن بدون هوا است زیرا حباب‌های هوا کانال‌های مویرگی را می‌شکنند. بنابراین، در موقعیت‌هایی که آب ‌بند بودن الزامی است، از بتن هوادهی شده استفاده کنید.

مقاومت در برابر یخ زدایی

برای از بین بردن یخ‌ها، از مواد شیمیایی یخ زدایی استفاده می‌شود. استفاده از این ماده شیمیایی لایه‌ای از فلس را در بتن تشکیل می‌دهد. بیمار هوادهی شده از پوسته پوسته شدن ناشی از مواد شیمیایی یخ زدا جلوگیری می‌کند و برای همه کاربردهایی که بتن با شرایط یخ زدگی در تماس است، توصیه می‌شود.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بتن هوادهی شده
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.