قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥بتن استامپی چیست؟

بتن استامپی

بتن استامپی را بتن چاپی یا بتن بافتی نیز می‌نامند. این نوع از بتن بعد از پایان کار می‌تواند ظاهری شبیه سنگ، آجر، کاشی یا حتی چوب داشته باشد. بتن استامپی بهترین انتخاب برای کفپوش استخرها، حیاط منزل و ورودی ساختمان‌هاست. درواقع بتن استامپی برای استفاده‌های بیرونی بهترین است.

پوشاندن کف به‌وسیله‌ بتن استامپی از زمان معرفی به جهان، بسیار موردتوجه قرار گرفت و جزو محبوب‌ترین‌ها شد. درواقع هزینه‌ کمتر آن باعث شد مشتریان از آن بسیار راضی باشند. نصب کفپوش استامپی آسان و درنتیجه هزینه‌ نصب آن نسبت به انواع دیگر کفپوش کمتر است.

همچنین دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ است که باعث می‌شود مالک و خریدار انتخاب‌های زیادی داشته باشند. در برابر انواع دیگر کفپوش‌ها (سنگ و گرانیت) همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، دارای هزینه‌ کمتری است.

ویژگی

در بحث مقاومت و کارآیی، بتن یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین گزینه‌های موجود برای کفپوش‌هاست. انتخاب بتن استامپی برای کفپوش، حتی زیبایی و طبیعی بودن کفپوش‌ها را متاثر می‌کند و از این نظر مشکلی ندارد.

 

بتن استامپی چگونه نصب می‌شود؟

در واقع اولین پروسه‌ای که برای ایجاد بتن استامپی صورت می‌گیرد، بتن‌ریزی ساده است. بتن به همان‌صورتی که کف‌پوش‌های بتنی ساده شکل می‌گیرد، روی زمین ریخته می‌شود. پیش از گیرش و سخت شدن کامل بتن، فرایندهایی بر روی آن صورت می‌گیرد که بتن را به بتن استامپی تبدیل می‌کند یا به عبارت دیگر بتن را استامپ می‌کنند. تمامی این پروسه‌ها باید بر روی بتن تازه انجام شود.

اولین مرحله و نخستین کاری که بر روی بتن تازه صورت می‌گیرد، پاشیدن پودر رنگ است. پودر رنگ بایستی بر روی بتن به صورت همگن ریخته شود. هم‌چنین توجه به این نکته نیز بسیاری ضروری است که سطح بتن نباید دچار آب انداختگی باشد

بعد از ریختن پودر و پس از این که از آماده بودن بتن تازه به صورت کامل اطمینان به عمل آمد، قالب‌ها را بر روی بتن قرار می‌دهند. پس از قرار دادن قالب‌ها، کار جداسازی و علامت‌گذاری بر روی بتن تازه آغاز می‌شود. با وسایل مخصوص این کار انجام می‌گیرد.

مرحله‌ی بعدی و در واقع مرحله‌ی آخر می‌تواند به دو صورت انجام بگیرد. اول این که حد فاصل بین استامپ‌ها (خط‌های علامت‌گذاری شده) زمانی که بتن هنوز تازه است جدا شود یا پس از سخت شدن بتن به وسیله‌ی اره برقی این کار صورت گیرد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.
بتن استامپی
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.