قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥آزمایش تعیین مقاومت فشاری آهک

 

مقاومت فشاری آهک بستگی دارد به جنس و تعداد آهک، جنس خاک و دانه بندی آن، به ویژه مقدار خاک رس و پخش بودن آن در خاک، روش ساختن و عمل آوردن آهک، کهنگی آهک و همچنین هرچه آهک پرمایه تر باشد و  آن بیشتر در آب حل شود و تاب آن زیادتر می شود.

وسایل مورد نیاز:

  1. دستگاه بارگذاری (پرس)
  2. ترازو با دقات 2 گرم
  3. قالب مکعبی فلزی به ابعاد 5×5×5 سانتی متر
  4. ماسه
  5. قلم مو جهت چرب کردن
  6. صفحه مخلوط

 مصالح مورد نیاز :

  1. آهک
  2. آب تمیز
  3. روغن
  4. ماسه اوتاوا که باید دارای شرایط دانه بندی زیر باشد:

 

درصد باقیمانده

الک

298

(0.15 mm) شماره 100

162

(0.3 mm)  شماره 50

22

(0.6 mm) شماره  30

0

(1.2 mm) شماره 16

 

روش آزمایش:

برای انجام آزمایش مقداری از آهک مرده ای را که در آزمایش ناخالص بدست آمده برای مقاومت فشاری و بقیه آهک را برای مقاومت خمشی باید در نظر گرفت.

مقدار مناسبی از آهک مرده بدست آمده از آزمایش قبلی را برای ساختن ملات با نسبت 1:1 با ترازو توزین نمائید. (میزان این مقدار را می توان حدس بزنید و یا از مسئول آزمایشگاه سؤال فرمائید) سپس به همین اندازه ماسه اوتاوا را برداشته و وزن کنید. دو مقدار را کاملاً روی صفحه خوب مخلوط نموده و درون قالب هایی که قبلاً کاملاً دیواره هایش را با روغن موجود در آزمایشگاه آغشته نموده اید پر کنید و به وسیله کشیدن ماله بر روی سطح آن قالب ها اولاً سعی کنیدکاملاً زوایای قالب بوسیله ملات پر شود و ثانیاً روی قالب ها کاملاً صاف باشند تا در نتیجه نمونه ها دارای سطوح جانبی صافی باشند پس از 24 ساعت نمونه را از قالب ها درآورید و 4 هفته پس از ساختن نمونه ها آن ها را اندازه بگیرید، اگر نیروی وارده را (P) و سطح مقطع نمونه (A) باشد، مقاومت فشاری از رابطه زیر بدست می آید.

P(KG)

مقاومت فشاری=—————-

A(cm2)

 

آهک آسیا قم

مجموعه تولیدی مصالح آسیا یکی از بزرگترین تولید کننده آهک در انواع گوناگون آن در کشور است. استفاده از معادن مختلف سنگ آهک در نقاطی از کشور که دارای سنگ مرغوب هستند. و همچنین بکار گیری تجهیزات پیشرفته و روز دنیا جهت تولید این ماده سبب شده تا کیفیت و تنوع محصول تولیدی آسیا جوابگوی تمامی صنایع کشور باشد.

تولید آهک صادراتی از دیگر فعالیت های این مجموعه تولید است. تولید بر اساس آنالیز ، کیفیت مرغوب ، امکان انجام بسته بندی های متنوع ، تولید محصولات مختلف ، تامین همیشگی و به موقع و قیمت رقابتی از جمله مزیت های مجموعه تولیدی آسیا است. فروش آهک آسیا به کلیه شهر های کشور و همچنین جهت صادرات به کشور های همسایه نظیر عراق و افغانستان و … دارای سابقه طولانی و درخشان است.

 

منبع: https://kashanu.ac.ir

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مقاومت فشاری آهک
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.