قم، جاده قدیم کاشان، مجتمع تولیدی مصالح ساختمانی آسیا
تلفن تماس

09122533040

پست الکترونیک

info@ahakasia.com

ساعات کار

همه روزه 8 الی 20

🔥آجر رسی چیست؟

مجتمع تولیدی مصالح آسیا. آجر های رسی با توجه به نوع مواد اولیه ای که دارند و همچنین نحوه تولیدشان از تنوع فراوانی برخوردار هستند. بعضی از آجرها به عنوان مصالح پُر کننده خوب بوده و بعضی دیگر به علت جلوه ظاهری و مقاومت مناسبی که دارند. برای نماسازی استفاده می شوند . برخی آجرها به دلیل کیفیت مطلوب در نقاطی از ساختمان که در معرض یخ بندان قرار می گیرند مورد استفاده واقع می شوند و گروهی دیگر از آنها برای کف مناسب هستند . پس مهندسین معمار بر اساس ویژگی های محل مصرف یا آجر رسی بهینه را انتخاب می نماید.

ویژگی آجر رسی

محل ساخت آجر

محلی که آجرهای رسی در آن ساخته می شود باید از هر گونه نمک و مواد آلی و همچنین مواد مضر شیمیایی پاک باشد.

سایز آجرهای رسی

آجرهای رسی باید لبه های تیز و مستقیم  داشته و در سایز یکسانی تولید شوند . در ساختمان سازی از هر آجری می توان برای ساخت و ساز استفاده کرد ولی آجر خوب باید به صورت یکنواخت و منظم تولید شده باشد. اندازه استاندارد یک اجر باید داشته باشد حد فاصل ابعاد 18*8*5 تا 22*11*8 سانتی متر است.

رنگ آجر

یکی از ویژگی های مهم آجر های رسی رنگ آجر است به طوری که یک آجر خوب می بایست رنگ یکنواختی داشته باشد .توجه کنید که زیاد و یا کم پختن آجر های رسی موجب می گردد یکنواختی رنگ آجر رسی از بین رفته و آجر کیفیت خود را از دست بدهد. پس آجری آجر خوب است که رنگ آن یک دست باشد .

صدای آجر

صدای برخورد دو آجر رسی باید به نحوی باشد که هنگام ضربه زدن به آن صدایی شبیه زنگ بدهد . آجر هایی که در برخورد با آجرهای دیگر صدای زنگ بدهند آجرهای با کیفیت و مرغوبی هستند و صدای زنگ نشانه مقاومت بالا و میزان جذب آب مناسب آنها می باشد.

سختی آجر

هنگامی که با ناخن یا یک جسم خارجی روی آجر با کیفیت و مرغوب می کشیم نباید به راحتی خراشیده شود و طبق استاندارد های جهانی استحکام و مقاومت فشاری یک آجر باید 35 نیوتن بر میلی متر مربع باشد.

بافت آجر 

آجر با کیفیت می بایست یکنواخت بوده و فشرده شده باشد و سطح ملاتخور آن نباید خیلی صاف باشد . جذب آب یک آجر مرغوب نباید بیش از 20 درصد از وزن خود آجر باشد. آجر های سوراخ دار با کیفیت بایدبه گونه ای باشند تا ملات به درستی در حفره های آن پر شده و اندازه سوراخ آن باید مطابق استاندارد مربوطه باشد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آجر رسی
فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 09122533040 تماس حاصل نمایید.